Urtziren Bloga

Urtziren Bloga

viernes, 28 de mayo de 2010

Publizitate sexista

1.- Ford fiesta. Iragarki honetan festa bat bat aurkezten zaigu kolorez beteriko hiri batetan zehar. Mutilak eta neskak nahastuta agertzen dira, sexismora bideratzen duten irudiak agertzen ez direlarik. Beraz ez da iragarki sexista.

2.-Haggën Dazz “made like no other”. Iragarki honetan munduko pertsona desberdinak agertzen dira bakoitza bere bizilekuan. Herrialde bakoitzeko produktuak hoberenak agertzen dira, marka honetako produktuak munduko lehengai hoberenekin eginda daudela adieraztera emanez. Iragarki honetan sexismoa ez da inongo bazterretatik agertzen.

3.- Barcelo Hoteles. Iragarki honetan musikarekin anbientatutako hiriko familia bat agertzen da, hiritik mugituko dituztela kantatzen, hau da, barcelorekin oporretara joango direla adieraztera emanez. Gizonezko batek protagonismoaren papera hartzen duen arren pluralean hitzegiten duenez sexismoa deuseztatuta agertzen da.

4.-Dulux “Let’s Colour”. Iragarki honetan munduko arraza desberdinetako pertsonak hiri desberdinak kolorez guztiekin paretak margotzen agertzen dira. Ez da sexismorik agertzen inon ere ez.

5.- 11822 “lo damos todo”. Emakume bat klasekide ohien telefonoa lortu zizkiotela aipatzen du iragarkian, hau da, beraiei esker bere lagunak berriz aurkitzeko aukera eskertzen die. Sexismoa hemen ere ez dago.

6.- NBA. Iragarki honetan NBA saskibaloi ligako jokalari lejendarioak eta gaur egungoak nahastuta agertzen dira liga hau promozionatzeko. Sexismoa ez da inondik ageri.

7.-Anbar “Real Zaragoza”. Iragarki honetan sinpletasun handiarekin futbol talde honen garagardo botila berezi batzuen promozioa egiteko, gizon bat botilaz jantzita ageri da, botila bereziak direla aldrebes esaten. Sexismorik ez dago hemen ere ez.

8.-Calsberg “From England” Iragarki honetan, gizon ingelesen indarra erakusten da, beraiek mundu osoari kirolean irabazteko gai direla adieraziz. Iragarki hau sexista da, nazio bat gizonena izango balitz bezala erakusten duelako eta hormona maskulinoz osaturiko iragarki bat delako.

9.- Turismo La Rioja “Un año sabatico” Iragarki honetan, probintzia honetan bizi dezakezun lasaitasuna erakusten da bakarrik, ez da inongo pertsonaiarik ateratzen eta lurra bakarrik promozionatzen da. Iragarki honetan ez da sexismoa inondik inora agertzen.

10.-Nike “write the future”. Irargi honetan gizonen ikuspuntutik futbolari desberdinak agertzen dira, jokaldi desberdinak eta egoera desberdinak aurkeztuz. Gainera, emakume batzuk agertzen dira oProxy-Connection: keep-alive
Cache-Control: max-age=0

etu bat bailira moduan. Iragarki honetan sexismoa bor-borrean agertu egiten da, emakumeak Cannavaro futbolariarentzat dantzan agertzen direlako.

11.-Multiopticas. Multiopticasen iragarki honetan, produktua pertsonaia desberdinekin sinpleko promozionatzen saiatu egiten da. Iragarki honetan sexismoa ez da agertzen.

12.-El Ser Creativo. Iragarki honetan, ideia gabeko mundu bat erakusten zaigu, eta salbatzaile batzuk aukeratzen dituztela esaten dute. Aukeratuak emakumeak eta gizonak dira. Sexismoa hemen ere ez da agertzen.

13.-Fiat. Iragarki honeta burmuin batzuk agertzen dira haien artean sexu inplizitua agertzen delarik, sexu inplizitu honen bitartez buruen arteko konesioak aurkezten dira, hau da, kotxe bat sortzeko sortzaileen burmuinek egin behar duten elkarlana. Iragarki hau ez da sexista.

14.-Adidas “futbolerako botak”. Iragarki honeta Messi eta David Villa beraien teknika eta jokaldi ikusgarriak erakusten agertzen dira. Iragarki honetan ezta ez da sexismorik agertzen.

15.- Cepsa “la roja”. Iragarki honetan Espainir Fubolt Selekzioaren promozio bat egiten da era oso originalean. Herri batetan zenbakien ordez jokalarien izenak erabiltzen dituzte. Iragarki hau ez da sexista.

No hay comentarios:

Publicar un comentario